PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
A hrome, pohleďme, jak ďábelsky disponované bardy má Ježíš Kristus!
O Jacob´s Dream se v časech vydání debutového alba šuškalo jako o jedné z největších nadějí a talentů amerického power metalu - no, nyní došuškáno jest! Je jisto! Kotouč Theater Of War je nabitý čirou energií síly a melodie, skvělými nápady a velmi jímavými momentkami. Hudební náplň je plná kytarových bodáků, skvěle umístěných kláves a kousků, na které se nezapomíná. A přitom - formulka Jákobova snu je vlastně úplně jednoduchá: přímočarost. Tah jakým disponuje Theater Of War nepřekvapí snad jen pamětníky dob, kdy mocný Hůn šturmoval na nebohou matičku Rus. Riffy jsou postavené na syrovém zvuku a veškerá instrumentace spouští občas takovou bandurskou, že z toho lezou oči z ďůlků. Například v titulním kousku vyvádí elektřina naprosto brutální škumprnágle - zuřivý pulz kytarového dua Eddleblute - Berry narušuje i srdeční činnost posluchače!
Kooperace obou sekerníčků je hotovou power metalovou Biblí! Vyslechněte úvodní vypalovačku Sanctuary a tiše obdivujte, co se dá z jednoduché melodiky vykřesat za dynamické ohně! Nikdy nikde na tomhle albu nemáte pocit ztráty orientace nebo niti, je to parádní monolit brutality a skvělých instrumentálních partů. A což pak vokál - PROBŮH!!! Jakkoli Vám David Taylor může vzhledem připomínat neobratného medvěda, jakmile začne fonovat, máte co do činění s andělským kastrátem! Otřásejte se kůry nebeské!!! Až do výšin vystupuje ten brilantně vyšponovaný vokál, který přeze všechnu dimenzovanost dokáže ještě přidat feeling, ale jaký! Nádherná balada Sarah Wiliams je toho demonstrací více než důkladnou - přitom její kvintesence je prostá prostinká: vybrnkávání a perfektní vokální linka! Jenže tudy vede cesta do nebes - dokázat z jednoduchosti vytlouct absolutní maximum.
Texty přetékají odudky násilí a moudrými apostrofami, ba i Kristem, který zlého Satana vymete z ráje, až se Největšímu z rebelů bude z paroží kouřit. Vadí Vám to? Mně ne! Tady nejde o černoprdelnickou pózu, nýbrž o něco, co se v kontaktu s hudbou dá asimilovat bez nevolnosti. Krom toho, po všech těch blasfemických blitkách se nějaká ta dobře udělaná Boží óda celkem šikne. I druhá strana má totiž svého Pána ráda...
Jak asi usuzujete z množství vykřičníků, zde se kritizovat nebude. Theater Of War je jedním z těch fláků, pro které se vyplatí metal poslouchat. Je to dokonale harmonická symbióza všeho, co dělá power powerem, navíc provedená tak brilantně, že veškeré škarohlídské rýpání je hodno řádné herdy na solar. A to prosím říkám jako člověk, který krom kříže, na němž dodýchal svatý Petr, žádného jiného neuznává...
No, pochválen buď Ježíš Kristus... tenhle křesťanský heavy/power breviář mě velmi osvěžil, protože je docela zábavné číst metalové texty s "jinou" orientací a poslouchat přitom nadmíru vyvedené hudební záseky, které si co vzteku a energie v ničem nezadají s konkurencí. Výborná deska!
8,5 / 10
David Taylor
- vokály
John Berry
- kytara
Derek Eddleblute
- kytara
James Evans
- basa
Billy Queen
- bicí
1. Sanctuary
2. Theater Of War
3. Traces Of Grace
4. Wisdom
5. The Warning
6. Sarah Williams
7. De Machina Est Deo
8. Black Soul
9. Critical Mass
Vydáno: 2001
Vydavatel: Metal Blade
Produkce: Jacob´s Dream Studio: John Schwab Studios
Svojho casu som tento album tocil pomerne casto. Dobra muzicka!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.